Als bevlogen onderwijsmens liggen mijn roots in het speciaal onderwijs, waar ik veel ervaring heb opgedaan in het werken met en kijken achter het gedrag van kinderen.
In 2003 heb ik de overstap gemaakt naar het reguliere basisonderwijs. Hier heb ik ruim 14 jaar ervaring in verschillende leidinggevende functies opgedaan. Ik ben directeur geweest op diverse scholen. Deze scholen werkten allen vanuit de principes van het Ervaringsgericht Onderwijs. Ik ben meerscholen directeur geweest en heb diverse integrale kindcentra opgezet. Tevens heb ik interimwerk gedaan op diverse basisscholen.

Ik ben beleidsmedewerker Onderwijs en Kwaliteit geweest en heb hierdoor een goed oog voor de kwaliteit van het onderwijs op scholen. Ik ben Gecertificeerd Persoonlijke Coach en werk vanuit een provocatieve inslag. Mijn coaching richt zich zowel op individueel persoonlijk vlak, als op groepen.

Ik heb ruime ervaring in het begeleiden van onderwijsvernieuwende processen in binnen- en buitenland. Hierbij begeleid en ondersteun ik leerkrachten, management teams, leidinggevenden en besturen. Doel daarbij is onder andere, steeds om dat wat samen bedacht werd en op papier gezet werd, ook terug te zien in het handelen van alle betrokkenen.
Ik begeleid trainingen en workshops op het gebied van persoonlijk leiderschap, zowel voor leerkrachten als directeuren. Ik sta geregistreerd als schoolleider in het schoolleidersregister PO. Tevens heb ik ruime ervaring als assessor en auditor in het primair onderwijs. Daarnaast ben ik veldassessor voor PABO studenten.

Mijn werk richt zich op individuele leerkrachten en directeuren. Tevens begeleid ik leerkracht- en directieteams. Mijn expertise wordt ook ingezet om ontwikkelprocessen te begeleiden waar mogelijke weerstanden een rol spelen.

Mijn drive in het werken met kinderen en volwassenen in het onderwijs is de overtuiging dat iedereen talent heeft; dat mensen zichzelf niet in aparte stukjes maar als geheel ontwikkelen; dat iedereen ergens gepassioneerd voor/over is; dat iedereen op z’n best is als hij/zij dicht bij zichzelf blijft. Dit komt het best tot z’n recht als je weet waar je voor staat en waar je voor gaat, je WHY! Je drijfveren en motieven zetten je in beweging en kunnen tot mooie persoonlijke ontwikkeling leiden. Vaak heb ik in mijn werk gezien dat mensen gaan stralen wanneer ze zichzelf op deze manier ontdekken en leren kennen. Dat werkt zo bij kinderen èn bij volwassenen. Dit is universeel.
Dit alles is de reden dat ik als zelfstandig adviseur en trainer ben gaan werken. Omdat dat is waar het om draait, ook in het onderwijs en op deze manier kan ik daar mij volledige focus op hebben.

Kenmerkend voor mijn handelen is het opbouwen van een relatie om te kunnen werken vanuit betrokkenheid en welbevinden. Het herkennen van talent waarbij ieder eigenaarschap en verantwoordelijkheid kan en wil nemen is steeds mijn uitgangspunt. Ik ben in staat vanuit mijn deskundigheid anderen te inspireren en enthousiasmeren, talenten te herkennen.

Sinds 2016 werk ik als zelfstandig trainer en adviseur.

Heb je interesse?

Bel +31 (0)6 1073 0485